چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: چهارمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا از امروز با حضور دوندگان 27 کشور آسیایی در حالی روی پیست تارتان سالن آفتاب انقلاب آغاز می‌شود.

 که انگیزه کسب رکورد ورودی به مسابقات جهانی دوحه قطر می‌تواند نوید ثبت رکوردهای جدیدی را در ماده‌های مختلف بدهد، گرچه این موضوع بستگی به حضور دوندگان سرشناس آسیایی در ترکیب تیم‌های شرکت‌کننده دارد. البته از کشورمان تاکنون سجاد مرادی و امین نیک‌فر با کسب حدنصاب لازم در مسابقات داخل سالن ویتنام موفق به کسب مجوز حضور در مسابقات جهانی قطر شده‌اند اما بسیاری از شرکت‌کنندگان حاضر در تهران نیز به دنبال راهیابی به مسابقات جهانی قطر هستند. همچنین این مسابقات برای بسیاری از دوندگان حاضر در ترکیب تیم‌ها که پیش‌تر جواز صعود به مسابقات جهانی قطر را گرفته‌اند می‌تواند مشخص‌کننده میزان آمادگی آنها و آزمونی پیش از مسابقات دوحه باشد. 

ایران، نایب‌قهرمان اولین دوره

چهارسال پیش و هنگامی که سالن آفتاب انقلاب به بهره‌برداری رسید تیم دوومیدانی داخل سالن ایران در نخستین دوره این بازی‌ها که با حضور 264 شرکت‌کننده از 25 کشور برگزار شد با کسب 6 مدال طلا، 12 نقره و 7 برنز پس از چین نایب‌قهرمان شد؛ نتیجه‌ای که هرگز در دوره‌های دوم و سوم در تایلند و ماکائو تکرار نشد.

البته با گذشت چهارسال و پیشرفت قابل‌توجه کشورهای آسیایی به اعتقاد کارشناسان حتی کسب مقام سوم هم برای تیم ایران که میزبان این دوره از مسابقات است راضی‌کننده خواهد بود. رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا از صبح امروز در دو بخش مردان و زنان با دور مقدماتی 60 متر آغازمی‌شود و با رقابت‌های امدادی 400 متر (روز جمعه) به پایان خواهد رسید.

دبیر کل دوومیدانی آسیا در تهران

دبیر کل فدراسیون دوومیدانی آسیا در آستانه این رقابت‌ها دیروز وارد تهران شد. به جز موریس نیکولاس، چهار ناظر آسیایی نیز برای نظارت بر نحوه برگزاری چهارمین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا قبلا وارد تهران شده بودند. از جمع تیم‌های دعوت شده کویتی‌ها آخرین تیمی بودند که خود را به ایران رساندند.

وایلدکارت، فقط برای بانوان

نایب‌رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران و یکی از مسئولان اصلی برگزاری این مسابقات، رقابت‌های سه روزه تهران را آخرین فرصت برای دوندگان آسیایی برای رسیدن به رکوردهای ورودی مسابقات جهانی قطر خواند. عیدی علیجانی با بیان اینکه این رویداد فرصت خوبی برای افزایش سهمیه ایران در مسابقات جهانی خواهد بود، گفت: «با توجه به برگزاری این مسابقات در تهران دوندگان کشورمان به همراه سایر دوندگان آسیایی می‌توانند نهایت استفاده را از فرصت ایجاد شده ببرند.»

علیجانی با بیان اینکه سهمیه وایلدکارت را تنها به دوومیدانی‌کاران زن اختصاص خواهیم داد، تصریح کرد: «با توجه به اختصاص یک سهمیه وایلدکارت به فدراسیون دوومیدانی ایران ترجیح می‌دهیم که این یک سهمیه را به دوندگان زن ایران برای شرکت در رقابت‌های جهانی دوحه اختصاص دهیم.» با وجود حضور 20 شرکت‌کننده زن ایرانی در این مسابقات پیش‌بینی کسب عنوان از سوی آنها بسیار دشوار به نظر می‌رسد. در همین حال مریم طوسی، لیلا ابراهیمی و لیلا رجبی از جمله شانس‌های دستیابی به عنوان در رقابت با سایر دوندگان زن آسیا به حساب می‌آیند.

حضور کامل ایران در بخش مردان

در ترکیب اعلام شده تیم دوومیدانی مردان ایران نام اکثر نفرات مطرح این رشته به چشم می‌خورد. حتی سجاد مرادی و نیک‌فر هم  با وجود کسب سهمیه جهانی قطر نام‌شان در جمع نفرات شرکت‌کننده ایران دیده می‌شود. رضا بوعذار در 400 متر، علیرضا حبیبی در پرش سه‌گام، مهدی شاهرخی در پرتاب وزنه وهادی سپهرزاد در هفتگانه از جمله دیگر
نام آشنایان دوومیدانی کشور در ترکیب 35 نفره تیم ایران محسوب می‌شوند.

کد خبر 102231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز